***

***

zondag 16 januari 2011

een fris begin van 2011

Het eerste wat ik doe wanneer kerst en oud en nieuw voorbij zijn....
...alle kerstspullen eruit!!
Opruimen, sopje en een bosje bloemen halen.
Als een letterlijk nieuw en fris begin van het nieuwe jaar!
Echt genieten vind ik dat.

Wat voorjaarsbolletjes mogen dan niet ontbreken...



Dit was het eerste bosje van 2011 en het zal de laatste niet zijn, want één nieuw voornemen heb ik, af en toe een bloemetje kopen voor mezelf!

Aangezien ik al 3 maanden niet meer rook, bespaar ik heel wat centjes uit, èn daar mag best een bosje bloemen nu en dan tegenover staan.
Bovendien ben ik al een paar maanden bezig met met meer bewegen, elke dag lopen, en als het kan ook fietsen en daarnaast 1x per week naar fitness. Daarnaast veel minder snoepen (hartige snaai in de avonduurtjes) en gezonder eten.

Ben nog steeds gek op dit blakertje!

Deze "tafelloper" die dus op de kast ligt, en het kussen op de bank (foto hieronder) heb ik gekregen voor mijn verjaardag, èn van man en kids kreeg ik zo'n supergave matzwarte bakkersfiets met rieten mand voorop.
vreselijk verwend dus ;-)
Detailfoto van het stofje Tuurlijk ben ik ook weer creatief bezig geweest, en heb een o.a een paar geurzakjes gemaakt.
Erg leuk om te doen, en snel resultaat.
Ook heel leuk om kado te geven.

Je kunt ze ook heel persoonlijk maken met een foto.


En last but not least....afgelopen vrijdag is Donna geslaagd voor de puppycursus als beste van de klas, samen met een andere hond.
Met maar liefst 12x uitmuntend en 2x voldoende, gaan we binnenkort een fris nieuw begin maken in de volgende cursus; gehoorzame huishond 1.
Hartstikke leuk, we hebben er zin in!

27 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige hond heb je. Feliciteer je hem even van mij? En de groeten van Tukker.(onze hond).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gave loper. Dat is een goed voornemen bloemen voor jezelf kopen, daar geniet je de hele week van.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Al 3 maanden gestopt met roken...Knap hoor!!
    Ik wil ook weer een poging wagen...of klinkt poging te onzeker en moet ik er gewoon voor gaan!!
    Dan mag je jezelf idd weleens verwennen met leuke dingen hoor zoals een bos bloemen.

    Wat een mooie hond heb je...ook al zo'n kanjer.

    Leuke kado's heb je gekregen...heerlijk om zo verwend te worden.
    Zoals we hier altijd zeggen...beter verwend, dan verwaarloosd!!!!

    fijne avond...liefs Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk weer wat bloemen en bolletjes in huis! Al drie maanden gestopt met roken... dan heb je inderdaad wel iets leuks verdiend!

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk weer, bloemen...Wat goed van je hond...staat ook schattig op de foto,...op naar de volgende cursus!!!
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Da's niet 1 goedvoornemen, maar een hele berg!!! En ik vind ze allemaal top en goed toepasbaar op mezelf!! Dat lopen moet ik ook echt gaan doen...Als het straks wat lichter wordt, ga ik zeker....Maar zo'n schattige (en gehoorzame) hond is voor jou natuurlijk een geweldige stok achter de deur.
    Kanp hoor van je dat je gestopt bent met roken; ik weet nog dat die 3, 4 maanden een kritiek punt is, dus heel slim om jezelf nu te belonen! En zeg nou zelf; dit is toch veel leuker???

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben jij goed bezig zeg...niet roken, sporten, niet snoepen...dat verdient zeker wel een bloemetje!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gezond ben jij bezig zeg!!
    En nog steeds gestopt met roken, mijn complimenten!!Daar kan je heel veel bloemetjes voor halen......gewoon doen hoor, dat verdien je!!

    Fijne week!! Lieve groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Complimenten voor het niet roken, ga zo door!!

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Hilde.

    Je hebt inderdaad een mooie hond is dat een dog?
    Het is wel een rustige hond zo te zien, vergeleken met de mijne.
    Succes met de cursus!!!
    Groetjes van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ohhh heerliujk dat je er weer bent ik miste je al, wat een heerlijke post en je pup een SCHAT!!!
    Meis wat knap dat stoppen met roken en je bent al een hele tijd op weg en bewegen je gaat goed het nieuwe jaar in, je blakertje zucht...iik ben er ook verliefd op, IrmaXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Hilde,
    wat een leuke post vol mooie foto's en inspiratie! Je verjaardagscadeau's zijn erg mooi, stoer en dan met zo'n bloemetje af en toe precies de juiste sfeer in huis! Trouwens, goed bezig met de goede voornemens hoor! Ik ben ook van dezelfde voornemens, grappig is dat! Dus we moeten elkaar maar aansporen...trouwens wat geweldig dat je al 3 maanden niet meer rookt!
    Na drie maanden is je psyche ook afgekickt, dus dat is best een mijlpaal!!! Ik ben afgelopen december 5 jaar geleden gestopt met roken, ik weet de datum precies, maar heb gelukkig geen behoefte meer aan een sigaret. Lekker schone longen :)

    Je geurzakjes zijn ook al zo mooi, vooral die KeepCalm-versie, leuk afgewerkt ook met dat stoere touw!
    Oh ja, en Donna, die is groot geworden zeg!
    Maar een schattige pup lijkt ze nog steeds, succes straks met de vervolgcursus...
    Nou dat was het volgens mij, haha,
    heb ik op alle onderwerpen gereageerd? ;)

    Fijne week en Keep up the good work!!
    Groetjes Freekje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Hilde, meid wat ben je druk, enneh, dat bosje bloemen heb je verdiend hoor, vind het zo knap dat je dat niet-roken volhoudt!!!!
    En Donna als beste van de klas geslaagd, het kan niet op!
    Heb ik je verjaardag gemist??? Of heb je er gewoon niet over gepost. Hoe dan ook, alsnog van harte, en zo´n fiets is wel heel errug gaaf!
    Fijne avond nog, lieve groet, tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Meis,
    Ik had je mooie foto's al bij picasa gezien. Hopelijk gaat het goed met je. Laat je me nog even weten hoe de uitslag was geweest.

    Liefs Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat ziet het er leuk uit bij je.
    En erg knap van dat roken en heel verstandig.
    Ik rook gelukkig niet nooit gedaan ook maar zie wel hoe moeilijk het is om te stopen.
    En petje af hoe goed je bezig bent,lopen ,fietsen.
    Lekker weer al die bloemen in huis.
    Liefs Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ziet het er gezellig bij je uit en knap dat het je lukt te stoppen met roken, maar de kanjer in je blog is Donna toch wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd met jullie gehoorzame hond!
    Knap hoor, wat zal je trots op hem/haar zijn!

    Knap hoor, dat je al drie maanden bent gestopt met roken en dan ook nog eens op de kilootjes let..wat en doorzettingsvermogen! Dat mag zeker beloont worden met bloemen!
    En telkens als je het even kwijt dreigt te raken, hoop ik dat jij jezelf bedenkt hoe kaal het zonder verse bloemen in huis is;-) hihi

    Heerlijke geurzakjes...die zou ik wel als kadootje willen hoor?! hihi Leuk, dat je op dze manier steeds iets origineels bij de hand hebt.

    Fijne avond,
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk die voorjaarse bolletjes!! Mijn eerste bloemen zijn geel :) ook lekker fris.
    En wat zie ik daar een leuke ouderwetse telefoon staan!! Die heb ik ook, maar kan hem niet aansluiten!!:(
    Mooie plaatjes
    Liefs Juliette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een schat die Donna van jouw !! geweldig !! leuk dat je erweer bent hoor!! gezellig ..ik zou zeggen veel puppy foto's ......leuk leuk !!!...mooi die zakjes.....en die loper??? envelop erom heen en hiernaar toe sturen......hahahahahah!!...erughhhh leuk !! liefs van mij......xxx....kuf voor Donna......en voor jouw vooruit !! liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jij bent goed bezig hoor. Vooral aan je zelf denken vind ik een heel goed voornemen. Bloemetje, fitness, gezond eten; prima toch!
    En wat een schat is jullie Donna.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige kado's heb je gekregen en wat knap dat je al 3 maanden gestopt bent met roken, dat is echt een compliment waard.
    En wat een schat van een hond, leuk dat zij de puppencursus goed doorlopen heeft.
    Fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat is Donna inmiddels een lobbels geworden zeg... heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooi positief bericht. Een bloemetje voor jezelf heb je wel verdiend, knap het stoppen met roken. Leuke geurzakjes maakte je.
    Wat een knappe pup.
    Fijne week, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtige fotos!! Die loper heb ik ook en vind hem zelf ook heel mooi..

    Je banner is helemaal super..kijk HIER word ik nou vrolijk van :-))

    Ik wens je een fijne dag.
    Lieve groet,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Van harte met Donna....wat een kanjer is ze...
    En wat een heerlijke voorjaarsbeelden bij je.
    En je blakertje zo gaaf!!! En die loper, Wow.
    Genieten
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  26. bedankt voor je leuke berichtje op mijn blog...
    Jouw blog mag er ook zijn, wat een leuke inspirerende dingen...
    en wat een gezellig huisje heb je, zou ik zo kunnen wonen...

    Gefeliciteerd met Donna, goed man..
    Diesel kon er niets van,nee is niet waar, hij deed het super, maar was te snel afgeleid en had de grootste mond

    En wat goed al 3 maanden niet gerookt, dan mag je je zelf idd wel verwennen.. (ik rook nog even lekker door hoor, dat verwennen van me zelf word wss duurder dan dat ik blijf roken, hahaha)

    Groetjes
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heej die Hilde,

    Als eerst nog gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een prachtige kadootjes! En wat ben jij lekker creatief geweest! Leuke geurhangers! En je hond de beste van de groep. Super! Heerlijk zulke positieve dingen. Knap trouwens dat je nog steeds niet gerookt hebt. Kan je het nou ook merken kwa longinhoud? Enne....je give-away staat nog steeds hoor! Dus als je mij even mailt dan zal ik hem je opsturen :-)

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Van een bericht krijg ik een blij gezicht ;-)