***

***

woensdag 4 april 2012

"een kastje per dag" enzo

aangestoken door Nelleke van "een kastje per dag" ging ook ik dapper aan de schoonmaak!
Ik begon met het slaapkamertje van zoon Damian.
Zo'n klein kamertje, maar zo veel werk, je wilt het niet geloven.
Nu was de staat van zijn kamer ook wel een soort alarmfase nr 10 met redelijke kans op verstikkingsgevaar door het stof.
Het duurde wat dagen, zweet en doorzettingsvermogen, maar toen was zijn kamer klaar!
Wat voelt dat fijn en wat "smaakt" dat naar meer!

Met de nodige thee en koffie momentjes tussendoor ging ik rustig door...

Zo kreeg de koelkast een sopje, en alle keukenkastje kwamen aan de beurt...

nauurlijk kun je zo'n project niet volhouden zonder de nodige genietmomentjes tussendoor!

Al is een schoon georganiseerd kastje ook best een behoorlijk genietmomentje hoor!

's morgens vroeg...net uit bed, nog in pyjama met bijpassend bolletje piekhaar viel mijn oog op de nogal rommelige overvolle krantenmand....

Yeah...ook weer gedaan!

zo is dat!

En niet alleen de kastjes kregen een opruim en sopbeurt, maar ook alle apparaten moesten eraan geloven, heerlijk fris is alles weer!

De oven weer lekker schoon, gasfornuis netjes behandeld met Mr.Muscle Cerafix.
;-)

En vandaag was de voorraadkast in de keuken aan de beurt, het laatste opruim-
en schoonmaakproject (in de keuken dan)
Zo, wat was de binnenkant van de deur vies zeg! Overal restjes plakband, vieze vingers, vette aanslag...jak!

Maar nu is ie niet alleen weer netjes en fris wit, maar ook vrolijk!
Ik wordt daar echt blij van, net als de masking tape, heerlijk spul zeg!!

Leuke spreuken in mijn keuken!
[TIP: deze vrolijke masking tape kocht ik overigens bij de H.ema, 3 rolletjes voor 3,50]

En daarna aten mijn zoon en ik een heerlijk vers broodje met ham, komkommer, bieslook-roomkaas, verse bieslook en tomaat, een echt verwenbroodje!
En dat hadden we wel verdiend, Damian heeft namelijk heel goed geholpen met de kast in- en uitpakken!
***
Inmiddels is ook de masterbedroom opgeruimd, deze wil alleen nog graag een opfrisbeurt, dus deze of volgende week ga ik daar aan de slag.
Dus daar was ik druk mee de laatste tijd!
Verder maakte ik de afgelopen tijd ook een paar leuke kaartjes, maar die komen in de volgende post wel aan bod ;-)



Liefs, Hilde

29 opmerkingen:

  1. Meis wat ben je druk geweest...goed hoor......!!..als ik nou ooit weer eens ben opgeknapt...ga ik ook stukje bij beetje weer doen hier.....liefs fijne dagen...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n opruimbui is inderdaad niet verkeerd! Ik deed hier laatst de voorraadkast en dan blijkt er toch altijd weer iets over tijd te zijn, terwijl ik zelf denk dat ik dat heel goed in de gaten hou...valt dus tegen. Maar in de categorie opruimen gaat er niets boven een strakke en frisse kast...daar ben jij al bijzonder goed in geslaagd, meerdere keren zelfs!

    Misschien ga ik dat morgen wel doen...je brengt mij op een idee :)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeg Hilde, ik vind het eigenlijk bijzonder sneu voor je dat je nu al klaar bent. Maar ik heb goed nieuws, je hoeft alleen maar even de brug over te komen en dan wacht hier een paradijs aan vuil op je!!!! (Ik heb wel lekkere thee en broodjes in huis!) :-) Wanneer kom je?
    Groetjes Evelien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Hilde, Ik sta verstelt van alles wat je hebt bereikt. Wat geweldig!!!
    Onwerkelijk dat ik je daartoe aangestoken heb.

    Succes met je volgende project! (Rust eerst maar even uit, dat heb je zeker verdiend).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Hilde, ha ha volgens mij noemen ze dit voorjaarsschoonmaak hoor! Ziet er goed uit, lekker zo doorgaan.
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wow wat heb je veel gedaan, goed bezig zeg :)! Ziet er weer mooi opgeruimd uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een kastje per dag? Volgens mij heb je het hele huis in een keer gemetamorfoosd :-)) Maar het ziet er allemaal spik en span uit. Wat een heerlijk gevoel is dat altijd wanneer alles klaar is hè.
    Groet,
    Juul

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ohhh....wat ben jij heerlijk aan het poetsen geweest Hilde. Alles ziet er weer spic & span uit.
    Een leuke post.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer dat je alleen NA foto's plaats, ik had het VOOR ook graag willen zien ;)
    Je geeft me wel een duwtje in de goede richting want hier kan ook wel het een en ander een frisse beurt gebruiken.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is heerlijk zo'n opruimbui. Alles ziet er weer netjes en georganiseerd uit.
    Fijne avond en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje, wat een actie bij jou! Petje af hoor, ziet er heerlijk schoon en opgeruimd uit.
    Leuk huis heb je trouwens... Volg je nog niet zo lang, maar ik vind je blog erg leuk.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeetje wat ben jij flink geweest. Ik zou er ook eens mee moeten beginnen. Misschien na pasen, ervoor lukt niet meer. Maar het is bij jou erg netjes geworden! Super!
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tjonge Hilde, weet je zeker dat je 1 kastje per dag gedaan hebt en niet je hele huis in 1 dag ;-))) Heerlijk hé om alles eens flink op te ruimen, door die site ben ik toendertijd ook bezig geweest, je moet het alleen wel vol houden om het netjes te houden, iets wat mij niet altijd lukt :-S

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw wat heerlijk zeg! hier moet het nodig ook maar ben druk met andere dinegn....nou ja het komt vast wel. Jij kunt weer lekker genieten in ieder geval!heerlijk!
    Fijne week! Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw je hebt echt eer van je werk,heerlijk is dat he ??
    Lieve groet Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh heerlijk....ben ook al licht aangestoken door een kastje per dag, snap dus helemaal wat je voelt. Heerlijk heerlijk en overal zie je stukjes die roepen om aangepakt te worden.
    Heb de koelkast inmiddels ook schoon en heb zelfs de garage aangepakt. Container direct vol ;)
    Ha wij gaan schoon en leeg de paasdagen in.

    Fijne dagen

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Tjeetje,wat heb je allemaal gedaan!!?
    Wat een megawerk heb je verzet....
    Wat kun je dan weer extra genietten van je huis he?
    Trouwens die pizza zag er wel een beetje lekker uit!
    Geniet van je schone huis...en van de paasdagen!
    Als je mij kwijtbent...ik ziet in een vieze kast!!

    Groetjes Petra,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo, de voorjaarsschoonmaak-kriebel is bij jouw wel heel heftig.
    Wat heerlijk als alles weer schoon, fris en opgeruimd is.
    Moet nog even bij komen van jouw schoonmaakpost maar misschien zal ik dan ook de koelkast eens even van binnen gaan bekijken ; )

    Groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een opgeruimd en schoon huis geeft altijd een goed gevoel! Jij kunt er weer even tegen; tijd voor leuke dingen.

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Lekker, hoor, zo'n voorjaarspoets!! 't Is even aanpakken, maar daarna geeft het zo'n heerlijk voldaan gevoel!!!
    Bij jou ziet het er weer spik en span uit!

    En wat een leuke tekst op de tafel!!...;)
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ben ook even gaan spieken bij Nelleke, wat werkt dat aanstekelijk zeg :))
    Jij bent al goed ermee opgeschoten zie ik:)
    Fijne paasdagen, liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vond het al verdacht stil op nummer 5 maar nu weet ik waar jij mee bezig bent geweest. Die Nelleke, die heeft wel wat aangericht in jouw huis zeg! Superfijn gevoel dat alles weer tip top is he?! Succes met het behouden van dit resultaat haha!
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik ben jaloers op je opgeruimde kasten wat een huisvlijt.
    Bij mij moet het ook hoognodig gebeuren dus ik verzamel moed :)
    Fijne paasdagen!
    Groetjes Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heerlijk dat het weer schoon en opgeruimd is!! Geweldig hoe je je ons laat meegenieten met de leuke foto's!

    Fijn paasweekend!

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Tjee zeg wAt een thuisnijverheid. En wanner kom je even langs getogen met emmertje en je sopje op no. 19? Altijd welkom hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Tjee zeg wAt een thuisnijverheid. En wanner kom je even langs getogen met emmertje en je sopje op no. 19? Altijd welkom hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo hé jij ben lekker aan de gang! heerlijk het ziet er allemaal zo lekker fris uit!
    Fijne paasdagen
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. waauww meissie wat heb jij hard gewerkt zeg mijn complimenten!! Fijne pasen xxx Mir

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh wat heb jij een energie! Als ik dat zo zie wat jij allemaal gedaan krijgt, wordt ik een klein beetje jaloers. Jammergenoeg zit dat er bij mij niet in qua energieniveau máár alle beetjes helpen hè?!
    Ziet er in ieder geval gezellig uit bij jullie thuis!

    BeantwoordenVerwijderen

Van een bericht krijg ik een blij gezicht ;-)